De sleutel tot succes
Je organisatie vertelt een verhaal. Het komt ergens vandaan en het gaat ergens naartoe. Niemand kan in de toekomst kijken; toch kan gerichte inzet van Bi bijdragen aan het vinden én vasthouden van de sleutel tot succes. Climber faciliteert middelen om het verhaal van je organisatie te verkennen en verder te brengen. Als gids, zodat je vandaag de beslissing neemt waarmee je morgen het verschilt maakt. Zinvolle informatie ontdekken opweg naar een koers die rendement oplevert.
HET VERHAAL ACHTER BUSINESS INTELLIGENCE
BI draait om vertrouwen op gegevens, als basis voor besluitvorming in belang van gerichte bedrijfsvoering. Een klassiek voorbeeld gaat terug naar 1939. Transport voor Londen bracht reispatronen van Londenaren in kaart door het handmatig verzamelen en analyseren van vier miljoen ‘tube tickets.’ De bevindingen vormden de basis voor het ontwerp van een nieuwe infrastructuur.
Londen, 8 maart 1939: Sorteren van een deel van de vier miljoen verzamelde tickets op het metrostation in Londen. Het duurde zes maanden voordat alle tickets geanalyseerd waren.
PROFITEER VAN JE GEGEVENS
Vier miljoen metrokaartjes handmatig verzamelen en analyseren is enorm arbeidsintensief. Het is niets vergeleken met de hoeveelheid gegevens die een organisatie vandaag de dag genereert. Wist je dat we dagelijks 2,5 triljoen bytes aan data genereren wereldwijd? Van deze data is 90% de afgelopen twee jaar geproduceerd. Transformatie van big data naar bruikbare informatie vraagt adequate inzet van BI-oplossingen. Maatwerkoplossingen die wij bouwen op het visuele analytics platform Qlik. Deze software kenmerkt zicht door de associatieve structuur, ofwel oog hebben voor het geheel om contextgestuurd een actueel beeld te creëren van je organisatie. Resultaten die je kunt verbreden én verdiepen dankzij doeltreffende analyse.
DE KRACHT VAN DATAVISUALISATIE
Gegevens begrijpen, analyseren én nieuwe inzichten onthullen. Met onze BI tools kun je via datavisualisatie diepte- en breedtevragen stellen op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. Je combineert variabelen moeiteloos met elkaar teneinde oorzaak en gevolg in kaart te brengen. Denk aan de oorzaak voor hogere voorraadbeheerkosten, lagere omzet verklaren of aantoonbaar maken dat marketing return on investment (ROI) genereert.
“Dood in de put” is een historische voorbeeld van wat je kunt bereiken met datavisualisatie. De arts John Snow en tevens grondlegger van de epidemiologie, bewees dat de grote cholera-uitbraak in Londen in 1854, een gevolg was van een met afvalwater besmette waterpomp op Broad Street. Hij registreerde het aantal gevallen op een stadsplattegrond. Aan de hand van datavisualisatie leidde hij af dat de uitbraak van de ziekte gekoppeld was aan het gebruik van deze waterpomp.
Via datavisulisatie-analyse traceerde Dokter John Snow een cholera-uitbraak in Londen in 1854 als gevolg van een besmette waterpomp op Broad Street.
ONTDEK HET JUISTE ANTWOORD DOOR DE JUISTE VRAAG TE STELLEN
John Snow identificeerde de cholera-uitbraak door focus op één aspect: huishoudelijke watervoorziening. Een specifieke vraag is het uitgangspunt om een BI-oplossing te ontwikkelen, zonder oog voor het geheel te verliezen. We gaan uit van het DAR-concept dat staat voor: Dashboard – Analysis – Report. Slimme maatwerkdashboards visualiseren prestatie-indicatoren realtime. Neem een verfrissende duik in je business voor verdieping. Vraag door op de vraag achter de vraag en ontdek nieuwe antwoorden.
Toon het verhaal in je data
Stef Comello
Managing Director
stef.comello@climber.nl
+31 6 81 78 98 97
Bas Haarhuis
Sales Manager
bas.haarhuis@climber.nl
+31 6 39 46 39 65